2019. November 21. csütörtök
A paracetamol az egyik legelterjedtebb fájdalomcsillapító, melynek lehetséges mellékhatásaival kapcsolatban új aggodalmak merültek fel a közelmúltban egy tanulmány hatására. Az USA-ban csökkenthetik a szer megengedett dózisát, és Ausztráliában is vizsgálódás indul.

A paracetamol számos megfázás és influenza elleni készítmény hatóanyaga, de más gyógyszerekben is megtalálható. Lehetséges mellékhatásai között a súlyos májkárosodás is szerepel.

paracetamol, mellékhatás, májkárosodás

Három amerikai szakbizottság a napi maximális dózis csökkentését javasolta, de a végső döntés még nem született meg. Az amerikai eredményeket követően az Ausztrál Terápiás Szerek Hivatala is meg fogja vizsgálni a paracetamol-tartalmú gyógyszerek jelenlegi használatát, hogy meghatározza, indokolt-e bármilyen szabályozó lépés bevezetése.

A Hivatal szóvivője szerint a paracetamol egy biztonságos szer, amennyiben betartják a gyógyszer címkéjén látható használati utasítást, túladagolása azonban májkárosodást okozhat, és nagy dózisa végzetes is lehet.

Az Ausztrál Orvosi Kamara elnöke, Andrew Pesce így nyilatkozott az ABC rádiócsatornának: „Jól ismert, hogy a paracetamol nagyobb mennyiség való fogyasztása veszélyes lehet. Nem szedhetünk be több paracetamolt anélkül, hogy ne fokoznánk a gyógyszer hatására kialakuló betegségek kockázatnak.” A szakember szerint azonban az ausztrálok általában nem fogyasztják nagy mennyiségben a paracetamoltartalmú gyógyszereket.


Forrás: Medipress
2009. 07. 05.
Ossza meg: Kövessen minket:



Vital - egészségügyi linkcentrumKeresés