2020. November 24. kedd
A paracetamol csecsemőkori alkalmazása a későbbiekben allergiás megbetegedések, egyebek közt az asztma kialakulásáért lehet felelős – állítják új-zélandi kutatók, akik szerint a fájdalom- és lázcsillapító szert mégis érdemes alkalmazni.

A wellingtoni Otago Egyetem szakemberei csecsemők esetében vizsgálták a paracetamol lázcsillapítóként való alkalmazását, öt-hat éves gyermekeknél pedig azt kutatták, hogy kialakultak-e náluk az allergia, az asztma tünetei.

paracetamol, asztma, allergia

A Julian Crane professzor vezette kutatás kiderítette, hogy azok a gyermekek, akiknél 15 hónapos koruk előtt alkalmazták a paracetamolt, háromszor nagyobb valószínűséggel váltak érzékennyé bizonyos allergénekre hatéves korukra, és kétszer nagyobb eséllyel lettek asztmások, mint azok a kicsik, akikkel nem kaptak ilyen gyógyszert.

Crane elmondása szerint jelenleg nem ismert ennek az oka, így további klinikai vizsgálatok szükségesek az esetleges összefüggések tisztázására. Mindazonáltal a paracetamol alkalmazásának előnyei még mindig meghaladják az esetleges későbbi allergia veszélyeit.

„A gond az, hogy eléggé szabadon alkalmazzák a paracetamolt a csecsemőknél” – magyarázta Crane, aki szerint más lehetőségek híján, s amíg egyértelműen nem bizonyosodik be az összefüggés, a paracetamolt lehet alkalmazni. „Ha a gyerekem belázasodna, én magam is paracetamolt alkalmaznék” – fűzte hozzá.


Forrás: MTI
2010. 11. 30.
Ossza meg: Kövessen minket:



Vital - egészségügyi linkcentrumKeresés