2020. November 27. péntek
Háromszor nagyobb az esélye az asztma előfordulásának azoknál a felnőtteknél, akik heti rendszerességgel szedik az egyik legnépszerűbb fájdalomcsillapítónak számító paracetamolt.

Több európai ország kutatói a GA²LEN (Globális Allergia és Asztma Európai Hálózat) kutatásában asztmás és egészséges felnőttek fájdalomcsillapító-használatát hasonlították össze, és azt tapasztalták, hogy az asztma tüneteinek előfordulása növekedett a gyakori paracetamolszedőknél.

asztmás férfi, asztma, fájdalomcsillapító, paracetamol

Ez valószínűleg annak eredménye, hogy a fájdalomcsillapító hatására csökken a tüdőben egy antioxidáns hatású anyag, a glutation szintje, mely a légszennyezés és a cigarettafüst jelentette károsodás ellen véd.

Dr. Seif Shaheen, a kutatás résztvevője, a londoni Imperial College munkatársa szerint „egyre növekvő epidemológiai bizonyíték támasztja alá az asztma és a paracetamol közötti összefüggést. 2000 óta számos publikáció számolt be a kapcsolatról, például az USA-ban és az Egyesült Királyságban. Azt is kimutattuk, hogy az asztma előfordulása nagyobb a gyerekek és felnőttek között azokban az országokban, ahol több paracetamolt adnak el.”

„Figyelembe véve, hogy az asztma gyakori betegség és elterjedt a paracetamolhasználat, most arra fontos rájönni, hogy ez az összefüggés valóban ok-okozati-e. A kérdés eldöntéséhez a klinikai vizsgálat lenne az egyetlen út.”


Forrás: Vital
2008. 09. 25.
Ossza meg: Kövessen minket:



Vital - egészségügyi linkcentrumKeresés