2024. Június 15. szombat

A hét témája: Demencia ellen

Internetezzünk demencia ellen

Az időskorhoz közeledve a legtöbben a demenciától, vagyis az időskori elbutulástól félnek. Szerencsére a folyamatosan zajló kutatásoknak köszönhetően ma már egyre többet tudunk a betegség természetéről. Az egyik legújabb kutatás szerint az internetes böngészés közel sem az ellenségünk, sőt valódi ellenszer. Természetesen csak mértékkel fogyasztva.


BŐVEBBEN


A mozgás és a jó kapcsolatok segítenek a demencia ellen

Az időskori testi és a lelki egészséget is segít megőrizni a felnőttkorban a partnerrel, a családdal, a barátokkal és kollégákkal ápolt jó kapcsolat, valamint a legalább havonta egyszer végzett testmozgás két új kutatás szerint.


BŐVEBBEN


Alzv4teaser

Időskori táplálkozás? Másképp kell étkezni, mint fiatalon? Egyáltalán mit kell fogyasztani időskorban? A szupernagyik és szuperpapik idős koruk ellenére fiatalokat megszégyenítő memóriával rendelkeznek, agyuknak bizonyos részei megőrzik fiatalságukat. Az idő múlásával nemcsak életmódbeli, hanem élettani változások is keresztül megy az ember, ami hatást gyakorol a táplálkozásra is.


BŐVEBBEN


A boldog párkapcsolat elűzi a demenciát

Az optimista, boldog ember társa egészségének is használ; ahogy együtt öregszenek, az Alzheimer-kór és a demencia jelentős kockázati tényezőit tarthatják távol maguktól - állapították meg a Michigani Állami Egyetem kutatói egy nagy létszámú, hosszú távú kutatásban.


BŐVEBBEN


Feledékenység teaser

Az időskori memóriazavar nagyon gyakori, mégsem szabad az öregedés természetes velejárónak tekintve rálegyinteni. Ha felmerül annak gyanúja, hogy a jelenség túlmegy a szokványos szórakozottságon, mindenképpen ajánlatos orvoshoz fordulni, felkeresni egy neurológiai szakrendelést.


BŐVEBBEN


Memória titkai teaser

A fiatalok legalább annyi mindenről feledkeznek meg, mint az idősebbek, pedig a jó memória elsősorban hozzáállás kérdése. Ha nem figyelünk oda kellőképpen arra, amit teszünk, nem valószínű, hogy megragad bennünk bármi információ. Hogyan segíthetjük memóriánkat?


BŐVEBBEN







Vital - egészségügyi linkcentrumKeresés