2022. Május 24. kedd
Az egészséges táplálkozás 8 alapszabálya időskorban -  Az egészséges táplálkozás előnyei, idős korban

  Fogyókúrázóknak: Légkeveréses Halogén Főzőkészülék

Magyarországon a 60 év feletti lakosság közel 80%-a túlsúlyos vagy elhízott. (OTÁP, 2014), 87%-a szenved valamilyen krónikus betegségben (ELEF, 2009, 2014). Az ajánlásnak megfelelő energia- és tápanyagbevitel jelentősen csökkentheti a táplálkozással összefüggő betegségek, így a magas vérnyomás, 2-es típusú cukorbetegség, koszorúér-betegség, stroke és egyes daganatos betegségek kockázatát.

 


 


Az ajánlást az Országos Gyógyszerészeti és Élelmezés-egészségügyi Intézet szakértői dolgozták ki, a releváns nemzetközi ajánlásokra és szakcikkekre alapozva.

Az ajánlás a 60 éven felülieknek, illetve idősekről gondoskodóknak, őket ellátóknak, egészségügyi szakembereknek egyaránt hasznos.

Egészséges táplálkozás időskorban

Az életkor növekedésével egyre fontosabbá válik, hogy milyen ételeket és milyen mennyiségben fogyasztunk. Az öregedés természetes, biológiai folyamat, melynek során

• fokozatosan csökken a fizikai aktivitás,

• az emésztés lassul,

• az immunrendszer gyengül,

• és változik a szervezet hormonszintje.

Mindez hatással van arra, hogy a szervezetünk mennyi energia, illetve milyen tápanyagok bevitelét, milyen mennyiségben igényli. Ha szeretnénk minél hosszabb időn át a lehető legegészségesebbek maradni, fontos, hogy táplálkozásunkat összehangoljuk a szervezetünkben bekövetkező változásokkal.

 

Az egészséges táplálkozás 8 alapszabálya időskorban

• Energiaegyensúly

• Zöldség, gyümölcs minden nap

• Teljes értékű gabona, minden nap

• Állati eredetű fehérje(hal, hús, tojás, tej, tejtermék) lehetőleg minden főétkezéskor

• Tej, tejtermék minden nap

•  Napi 2 liter folyadék

•  Kevesebb só, hozzáadott cukor és telített zsír

• Változatosság, idényszerűség, helyi termékek előnyben részesítése 

Az egészséges táplálkozás előnyei, idős korban

Az ajánlásnak megfelelő energia- és tápanyagbevitel jelentősen csökkentheti a táplálkozással összefüggő betegségek, így a magas vérnyomás, 2-es típusú cukorbetegség, koszorúér-betegség, stroke és egyes daganatos betegségek kockázatát.

------------------------------------------------------HIRDETÉS-------------------------------------------

Légkeveréses Halogén Főzőkészülék:

38 800 Ft HELYETT 15 990 Ft!

Akár zsír vagy olaj nélkül is süthetünk benne. Füst- és szagmentes!

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Az egészséges táplálkozás alapvető fontosságú a túlsúly és elhízás megelőzésében is. Az optimális testsúly fenntartásával könnyebb a mindennapi tevékenységek végzése, kisebb a szociális kapcsolatok leépülésének, pszichológiai problémák fellépésének veszélye. Mivel a csontokat és ízületeket nem éri többletterhelés, így könnyebben végezhető az adott életkorban ajánlott testmozgás, amely önmagában is szerepet játszik egyes betegségek megelőzésében.

A 60 év felettiek táplálkozási szokásainak pozitív változása közös érdekünk. Ezáltal hazánkban is növekedhet az egészségben eltöltött életévek száma, így az egészségégügyi ellátás igénybevételének szükségessége, az ellátás költségei és társadalmi terhei egyaránt csökkenthetők.

Receptek, tudástár, energiaigény kalkulátor>>>


Forrás: merokanal.hu
2022. 01. 19.
Ossza meg: Kövessen minket:



Vital - egészségügyi linkcentrumKeresés