2020. Augusztus 15. szombat
Egy felmérés szerint négyszer nagyobb az esélyük az öngyilkosságra azoknak az időseknek, akik nyugtató és altató hatású szereket szednek szorongásos panaszaikra.

Az antidepresszánsok, antipszichotikus szerek, nyugtatók és hipnotikumok szedése növeli az idősek öngyilkosságra való hajlamát – derült ki abból a svéd felmérésből, melyben Dr. Carlsten, a Göteborg Egyetem kutatója és kollégája, Margda Waern 85 öngyilkosságot elkövetett idős férfi és 65 nő egészségügyi adatait hasonlították össze egészséges idősekével.

öngyilkosság, nyugtató

„Adataink szerint a szedatív típusú kezelések közel tizennégyszeresére növelik az idősek öngyilkossági hajlamát. Ez az összefüggés más faktorok, például meglévő mentális betegség esetén is megmarad – nyilatkozta Carlsten. – A hipnotikumok szedése ugyanakkor átlagosan négyszeresére növeli az öngyilkosság valószínűségét.”

”A kezelőorvosoknak a jövőben mindenképp figyelembe kell venniük a megnőtt öngyilkossági hajlamot, amikor nyugtatókat írnak fel pácienseiknek” – írják a kutatók.


Forrás: Medipress
2009. 06. 05.
Ossza meg: Kövessen minket:



Vital - egészségügyi linkcentrumKeresés
Ajánló
Ajánló
Ajánló