2020. Július 04. szombat
Egy új kutatás szerint a széles körben használt fájdalomcsillapító, az acetaminofen összefüggést mutathat az asztma és a szénanátha kialakulásával a gyógyszert szedő  felnőttek és gyermekek körében.

asztma, fájdalomcsillapító

Az asztma kockázatának és az acetaminofen szedésének összefüggését vizsgálták a kanadai Brit Kolumbiai Egyetem kutatói – ehhez 19 vizsgálat összesen 425 ezer résztvevőjének adatait elemezték és hasonlították össze.

Kiderült, hogy az asztma átlagolt kockázata az acetaminofent szedők körében 1,63, míg a gyermekeknél 1,47-1,60 százalék. Az anyák terhesség alatti gyógyszerszedése is növelte a rizikót.

A kutatók úgy vélik, az összefüggés magyarázata az lehet, hogy az acetaminofen gátolja az asztmás gyulladásos válasz létrejöttében kulcsszerepet játszó ciklooxigenáz enzim működését.


Forrás: Medipress
2009. 11. 06.
Ossza meg: Kövessen minket:



Vital - egészségügyi linkcentrumKeresés