2024. Április 20. szombat
A 19 esztendős vagy annál idősebb kismamák csemetéi jobban teljesítenek az oktatásban – derül ki egy friss kutatásból, amely szerint a hátrány nemcsak az elsőszülöttet érinti.

Az egyesült államokbeli Michigani Egyetem szakértői kimutatták, hogy a tizenéves korban gyermeket vállalók utódjai rosszabbul tanulnak, és az anya iskolázottsági szintje befolyásolja a poronty matematikai és olvasási készségét. Ha azonban később érkezik a baba, kisebb eséllyel lesz ezeken a területeken problémája. A kutatást vezető Sandra Tang úgy fogalmazott, hogy a legalább 19 esztendős anyák gyermekei sikeresebben kezdik az óvodát, ráadásul 13-14 évesen sokkal jobbak matematikában és olvasásban, mint a 18 éves vagy annál fiatalabb kismamák utódai. „Eredményeink bizonyítják, hogy a kamaszkorban vállalt gyermekvállalásnak mérhetően negatív következményei vannak a következő generációra” – mondta Dr. Tang. Ezek a következmények sajnos nemcsak az elsőszülöttet érintették, hanem a kisebb testvéreiket is.

Pamela Davis-Kean professzor, a Social Research and Center for Human Growth and Development munkatársa úgy nyilatkozott, hogy az eredmények egyszerre jelentenek jó és rossz hírt. „A jó hír, hogy a tanulmányaikat folytató anyák gyermekei jobban teljesítenek, mint azokéi, akik otthagyják az iskolát. Ugyanakkor az ő eredményeik sem zárkóznak fel azokéhoz, akik édesanyjuk iskoláinak befejezése után látták meg a napvilágot. Az érintett csoportban tehát ott rejlik a csökkent teljesítmény kockázata” – magyarázta Davis-Kean. A vizsgálatba összesen 14 279 gyermeket vontak be, akiknek számolási és olvasási készségeit harmadik, ötödik és nyolcadik osztályban mérték fel.


Forrás: Medipress
2014. 11. 17.
Ossza meg: Kövessen minket:



Vital - egészségügyi linkcentrumKeresés