2024. Március 02. szombat
A karácsony a szeretet és az öröm ünnepe – legalábbis annak kellene lennie. Sokan azonban egyáltalán nem ilyen felhőtlennek élik meg ezt az időszakot. Pedig léteznek egészen egyszerű megoldások az idegeskedés megelőzésére, vagy a kevésbé ártalmas stresszcsökkentésre. Mutatunk néhány tippet, hogy idén igazán pihentető lehessen az ünnep!

Egy bizonyos szintig a stressz természetes része az életünknek, hiszen nincs olyan ember, aki ne élt volna meg akár a munkahelyén vagy más szituációban nehéz helyzeteket. „A probléma abból ered, ha ez az állapot eluralkodik a mindennapjainkon, és nem teszünk semmit azért, hogy feloldjuk” – mondja Dr. Makai Gábor klinikai szakpszichológus, aki szerint a tartósan fennálló negatív stressz könnyen érzelmi és testi tünetek kialakulásához vezethet. „Az ünnepek alatt ezért különösen fontos figyelmet szentelnünk a stresszcsökkentésnek, az ajándékok utáni rohangálás, a vendéglátás és a családi látogatások ugyanis extrán megterhelők lehetnek.” Kerüljük a stresszt az ünnepek alatt
Az alábbi egyszerű tippek sokat javíthatnak a közérzetünkön:


1. Tervezz előre! Írj egy listát azokról a feladatokról, amiket el kell végezned még az ünnepek előtt, és azokról a dolgokról is, amiket szeretnél megvalósítani. A tervezés segíthet elkerülni az utolsó pillanatos hajtást, ami az egyik leggyakoribb stresszforrás ebben az időszakban.

2. Amit lehet, vegyél meg online! Használd a webshopokat, hogy elkerüld a bevásárlóközpontokban tolongó tömeget. Azonban ügyelj arra, hogy időben feladd a rendelésed, mert az ünnepek előtt megnövekedhet a webáruházak kiszállítási ideje.

3. Fogadj el segítséget! Az ünnepek az együtt töltött időről szólnak, nemcsak a feladatokról. Sokunk számára nehéz segítséget kérni, pedig a legtöbb esetben a környezetünk szívesen megadja azt a támogatást, amire szükségünk van. Ráadásul a szeretteinkkel közös főzés vagy dekorálás igazi minőségi együtt töltött idő lehet.

4. Ahol csak lehet, csökkentsd az ártalmakat! A nagy ünnepi lakomák után nem árthat beiktatni egy kis testmozgást, ami az emésztés mellett a stresszcsökkentést is támogatja. Azoknak pedig, akik rendszeresen dohányoznak, érdemes tájékozódniuk a különböző ártalomcsökkentett megoldásokról, például a hevítéses dohánytermékekről, az e-cigarettáról és a nikotinpárnáról. A nikotinfogyasztásnak ugyanis már nem csupán a klasszikus cigaretta az egyetlen módja, amelyben a dohány égése közben képződő káros anyagok belélegzése okozza az ártalmak jelentős részét. Az alternatív dohányipari termékek tartalmaznak ugyan nikotint, de égéssel nem jár használatuk, így a hagyományos cigarettákkal szemben alacsonyabb károsanyag-kitettséggel járnak.*

5. Önmagadnak is ajándékozz időt! Végezetül pedig ne csak másokra gondolj: idén szánj egy estét wellnessre, olvasásra vagy bármilyen olyan tevékenységre, ami feltölt.

*A bizonyítékok széles körére alapozva, és feltételezve, hogy teljes mértékben leszoknak a cigarettáról. Ezek a termékek nem kockázatmentesek, és függőséget okoznak.

 

A cikk társadalmi felvilágosítás céljából létrejött, reklámcélokat nem szolgáló tájékoztatás, amely a BAT Pécsi Dohánygyár Kft. megrendelésére készült. Kérjük, további információkért látogassa meg az égéshelyett.hu>> oldalt.

 



Ossza meg: Kövessen minket:



Vital - egészségügyi linkcentrumKeresés