2017. Július 26. szerda
Egy tanulmány szerint a jobb egészséghez fel kell állnunk: azok ugyanis, akik naponta legalább 11 órát töltenek ülve, 40 százalékkal nagyobb valószínűséggel halhatnak meg a következő három év alatt, függetlenül attól, mennyire aktívak fizikailag.

Az Archives of Internal Medicine folyóiratban közzétett tanulmány 222 ezer 45 éven felüli ausztrál önbevalláson alapuló adatait vizsgálta. A kutatók kimutatták, hogy a halálozás kockázata napi 11 óra üléstől ugrik meg, de még azokban is 15 százalékkal magasabb, akik napi 8-11 órát töltenek ülve azokhoz viszonyítva, akik legfeljebb 4 órát ülnek egy nap. A bármilyen eredetű halálozás megnövekedett kockázata még akkor is változatlan maradt, amikor a résztvevők fizikai aktivitását, testsúlyát és egészségi állapotát is figyelembe vették.

ülés

„Az elmúlt években egyre több bizonyíték támasztja alá a hosszú ülés káros egészségügyi hatásait – számolt be a kutatást vezető Hidde van der Ploeg, a Sydney Egyetem kutatója. – Kutatásunk azért jelentős, mert nagy számú alany részvételével készült, és gyakorlatilag elsőként vizsgálta az ülve töltött teljes időtartamot. A korábbi kutatások többsége ugyanis csak a hosszú televíziózás egészségügyi kockázataira összpontosított.”

Van der Ploeg hozzátette, hogy az átlagos felnőtt 90 percet tölt a szabadidejében üléssel, és kevesebb mint a felük tartja be az Egészségügyi Világszervezet (WHO) ajánlásában szereplő legalább heti 150 perc mérsékelt intenzitású testmozgást.

Dr. Suzanne Steinbaum, a New York-i Lenox Hill kórház kutatója az eredmények alapján úgy véli, mivel az embereknek nagyon sokat kell ülniük a munkahelyükön, fontos, hogy a szabadidejükben elég időt fordítsanak a sétára és a mozgásra. Igaz, hogy a munkahelyen muszáj ülni, de amikor hazaérünk, nem szabad az időnk nagy részét a monitor vagy a TV előtt tölteni. A 8 órás küszöb felett a kockázatok exponenciálisan megemelkednek.


Forrás: Medipress

Ossza meg: Kövessen minket:



Vital - egészségügyi linkcentrumKeresés