2017. Október 19. csütörtök
Hogyan fogjunk hozzá? -  Tilalmak és szabályok -  Lassan, de biztosan  -  Mozgás! -  A cél
A következő fogyókúra-program viszonylag egészséges emberen alkalmazható. Az illető tehát nem lehet cukorbeteg, epilepsziás, krónikus betegségben szenvedő személy, aki rendszeres orvosi kezelés alatt áll és gyógyszereket szed! Minden esetben ki kell kérni a kezelőorvos tanácsát. A kúra időszaka négy három hónapos szakaszra osztható, melyből az első három hónap a legnehezebb, ez idő alatt szoktatjuk hozzá szervezetünket a változásokhoz.

Hogyan fogjunk hozzá?

Teljes életmódváltásra van szükség! Először is: kevesebb értékű kalóriát kell bevinni a szervezetbe, fokozni kell a felhasználást (mozgással, tornával), és heti egy alkalommal iktassunk be gyümölcsnapot folyadékkal.

Az étrend fő elemei: tejtermékek, sajt, túró; tojás; párolt zöldség; fehér, sovány húsok; kalóriaszegény gyümölcsök, például alma, narancs; nyers zöldségek. Nassolás helyett inkább karikákra vágott sárgarépa, karalábé, uborka fogyasztása célszerű.

fogyókúra

Naponta háromszori étkezés szükséges, a köztes időben semmiféle táplálékot ne vegyünk magunkhoz. Az eddig elfogyasztott ételmennyiség felét együk meg. Gyakorlatilag minden fogyasztható, viszont a zsírt, cukrot, szénsavas italokat, édességeket ki kell iktatni az életünkből.

Reggelire fogyasztható: kefir, joghurt, zabpehely, búzakorpa, búzacsíra; 2 dl gyógy- vagy natúr tea.

Ebédre: párolt zöldség, rizs, hal, csirkehús, főtt tojás, főzelékek, savanyúságok (cékla, uborka, káposzta, saláta, savanyú káposzta); folyadéknak szénsavmentes ásványvíz vagy natúr tea.

Vacsora: túró, tej, margarin, sovány felvágott zöldséggel (retek, hagyma), hogy az ásványi anyag és a vitamin ne hiányozzon a szervezetből.

Este 6 óra után semmit ne együnk, folyadékot lehet inni, de cukor nélkül és csakis szénsavmenteset.

Tilalmak és szabályok

Édességek, sütemények, cukros és szénsavas üdítők ki vannak zárva a fogyókúrás programból! Válasszuk ki a hét valamelyik napját (minden héten ugyanazt), amikor csak gyümölcsöt fogyasztunk. Egész napra arányosan elosztva alma, kivi, narancs (banánt nem) vagy az évszak aktuális gyümölcsei. Reggel igyunk két deci folyadékot, ami lehet frissen csavart gyümölcslé, tea vagy ásványvíz is. A nap folyamán pedig fogyasszunk megfelelő mennyiségű folyadékot (a felnőtt ember napi folyadékszükséglete 1,5-2 liter).

A gyümölcsnap után két napig reggelire nem fogyasszunk semmit, csak cukor- és szénsavmentes tolyadékot, kb. 1-1,5 litert, egészen délig, ezáltal méregtelenítjük a szervezetet a felgyülemlett méreganyagtól. Átmossuk a vesekelyheket, így nem tudnak lerakódni a vérből a vesekövet okozó anyagok. Nem lehet átmosni a szervezetet más folyadékkal, tehát vagy ásványvíz, vagy csalántea jöhet szóba. (Gondoljunk csak bele: ha kimossuk a ruhát, azt sem tejbe vagy cukros oldatba mártjuk. Ugyanez vonatkozik szervezetünkre is.) A vesét, hólyagot, májat, beleket csak tiszta folyadékkal tudjuk átmosni, méregteleníteni. Szervezetünk nagyon meg fogja hálálni a törődést! Ezt követően jöhet az ebéd, fél adagban. Könnyű leves, és akár már csirkepörkölt is jöhet savanyúsággal, csak az elfogyasztott mennyiségre ügyeljünk!

Lassan, de biztosan

A gyomor lassan hozzászokik a gyomor a adagokhoz, kezd összeszűkülni. Ennek következtében kisebb mennyiségű ételtől is jól fogunk lakni, sőt, később sok is lesz. Három hónapig alig-alig mozdul a mérleg nyelve. Ennek ellenére tovább kell folytatni a fenti étkezést. Az eredmény tartós, hatásos és maradandó lesz. Akinek szervezete szépen átveszi a megváltozott táplálkozást, az heti két alkalommal is beiktathatja a délig tartó méregtelenítést.

Mozgás!

Minden napra ajánlatos beépíteni, reggel ébredés után egy kis testmozgást. Ez az éhgyomori testedzés. Először napi tíz perccel kezdjük, majd fokozatosan, folyamatosan harminc percre emelhetjük a gyakorlatokat.

A gyakorlatok kivitelezése:

 

• Nyissuk az ablakot résnyire.
• Álljunk kis terpeszben, végezzünk lassan kétszer jobbra, kétszer balra fejkörzést. Két kezünket tegyük a vállunkra, a könyök behajlítva. Kétszer előrekörzés, kétszer hátra, úgy, hogy magunk előtt a két könyök összeérjen (Ha még nem ér össze, gyakorlással később sikerül.) Hátul a tarkón kulcsoljuk össze az ujjainkat, majd fejünk előtt könyökünket összeérintjük, és kinyitjuk, széthúzzuk. Jól meghúzza a vállakat. Akinek nehéz, óvatosan végezze.
• Nagyobb terpeszbe állunk. Egyik kezünk a csípőn, másik karunkkal jó nagy kört írunk le a levegőben előre kétszer, hátra kétszer, majd csere. Csípőre tesszük mindkét kezünket, kétszer jobbra fordítjuk a törzset, kétszer balra jól magunk mögé nézve. Egyik kezünk a fejtetőn, másik kezünk a derék vonalában hátul a gerincnél támaszkodik. Kétszer jobbra törzsfordítás, kétszer balra. Csípőn van mindkét kezünk. Előredöntés egyenes gerinccel, hátradöntés, oldalra, jobbra-balra kétszer-kétszer.
• Letérdelünk a talajra. Két kezünk a váll szélességében a földön támaszkodik. Négyszer domborítjuk a hátunkat (macskatartás), négyszer homorítjuk. Jól meghúzza a csigolyákat, fellélegzik az elmerevedett gerinc.
• Maradunk négykézláb. Egyik lábunkat térdnél többször hajlítva kétszer hátraemeljük, majd kétszer oldalra távolítjuk, azután csere. Nyújtott ülésben leülünk a talajra. Lábfejünket előre feszítjük, kétszer előre hajlunk, és megérintjük kezünkkel a lábujjunkat.
• Nagy terpesz a talajon. Nyújtott karral előrehajlás kétszer, jobb bokához, bal bokához, majd zárjuk a lábunkat.
• Hanyatt fekszünk. Bokakörzés négyszer jobbra, négyszer balra egyik lábbal, majd csere. Nyújtott térddel lábemelés jó magasra. Négyszer az egyik láb, majd másik. Tarkón kézkulcsolás, ötször felülés. Majd láb térdben behajlítva, talppal érintjük a talajt, és jó magasra emeljük ötször a csípőt. Kinyújtott két láb. Egyiket térdben felhúzzuk, két kézzel megfogjuk a térdet, és megérintjük négyszer a mellkast térddel. Utána csere. Egyik láb nyújtva, másik térdben behajlítva. Négyszer oldalra kifordítjuk, úgy, hogy a térd a talajon feküdjön. A csípőt nyújtjuk és csere. Csípőkörzés kifelé négyszer, befelé is. Utána csere.
• Oldalra fordul a test. Felül lévő lábat négyszer jó magasra emeljük, majd négyszer csípőkörzés a levegőben kifelé és befelé. Másik oldalra fordulva ugyanezt elvégezzük.
• Hasra fordulunk. Egyik kézzel megfogjuk az azonos oldali bokát és lábbal érintjük a tomport, majd a másik oldalon is ugyanezt.
• Felülés, testtel ránehezedünk a sarokra. Tarkóra kulcsoljuk a kezünket, előre-hátra húzzuk a könyököt. Majd kezeket leengedve, fejkörzés a tanult módon. Két kéz a hát mögött, összekulcsoljuk, a vállakat kihúzzuk négyszer, majd csere. Nyújtott ülés. Előrehajlás négyszer a bokát megérintve. Gyertyatartás. Biciklizés a levegőben 30szor. Ismét egyenes gyertya. Egyik lábat leengedjük óvatosan a fej mögé, érintve a talajt. Utána csere.
• Nyújtott fekvés, lazán. Légzőgyakorlat: hat kilégzés, hat belégzés.
• Felállva, a kezek csípőn, guggolás 20szor, zárt térddel, zárt bokával. Két kézzel, nyújtott térd mellett talajérintés a lábfej előtt 10szer.
• Helyben futás ötven lépést számolva.
• Terpeszállás. Hatszor kilégzés-belégzés. Karnyújtással társítva.

Észrevehető, hogy a fenti testedzés átmozgatja az összes ízületet, izmokat, szalagokat. Egyrészt lazít, másrészt erősít. Fontos a sorrend betartása, mert a könnyed ízületi bemelegítésekre épülnek a nehezebb gyakorlatok.

A cél

Mindennap végezzük el, ébredés után indítsuk így a napunkat. Egy hónap múlva hozzászokik a szervezet, és az először jelentkező izomlázak teljesen megszűnnek. Amikor ez a torna könnyen megy, lehet emelni a gyakorlatok számát akár négyszeresére is, ha valaki bírja. Ami nehéznek tűnt először, rendszeres gyakorlással könnyen elvégezhető. Legyünk kitartók, és a felesleges kilókon bár lassabban, de biztosan túl fogunk adni.


Szerző: Mester Tamásné Ildikó
2006. 09. 06. (Aktualizálva - 2012. 07. 31.)
Ossza meg: Kövessen minket:



Vital - egészségügyi linkcentrumKeresés