2017. December 17. vasárnap
Az ideális fogyókúra -  Új életet kezdeni
A drasztikus, rosszul összeállított fogyókúra alatt epekövesség, káliumhiány, szívritmuszavar léphet fel, ezért alaposan kell szelektálnunk a számtalan, közkézen és szájhagyomány útján terjedő fogyókúrás étrend között.

Ha a testsúlytöbblet csak 20%-kal haladja meg az ideálist, valószínűleg még nem okoz egészségügyi problémákat, így a fogyókúra orvosi felügyelet nélkül is elkezdhető. Ahhoz, hogy a 20%-ot nem meghaladó testsúlytöbbletet leadjuk, elegendő napi 500 kcal-val kevesebb ételt magunkhoz venni. Ez azt jelenti, hogy heti 0,5 kg-tól szabadulhatunk meg a fogyókúra alatt, ami havi 2 kg-ot, negyed év alatt 6 kg-ot jelent. Ez a fogyástempó ideálisnak mondható, a szervezet így nem kezdi el a vésztartalékok gyűjtését, nem alakul ki az ún. jojó fogyókúra, melynek során a kínkeservvel de gyorsan leadott kilók éppoly gyorsan vissza is térnek.

fogyókúra

Sajnos, nagyon ritka, hogy valaki a látványos fogyás helyett beérje heti fél kiló leadásával, ezért veszélyes koplalásba, szomjazásba, 0 diétába kezd. A hosszú távú fogyás érdekében azonban mégsem tanácsolhatunk mást, minthogy a fogyókúra alatt napi 500, maximum 1000 kcal-val csökkentse az energia felvételét. Magyarországon a nőknek átlag 2300, a férfiaknak 2800-3000 kcal a napi energiafelvétele, így átlag minimum 1400-2000 kalóriás étrendet kell tartani.

Az ideális fogyókúra

Figyeljünk arra, hogy a kiválasztott diétás étrend változatos legyen. Nem szabad, hogy a fogyókúra egyoldalú táplálkozással járjon. A sovány húsok, olajok, tejtermékek éppúgy szerepeljenek a menüben, mint a kenyérfélék, főzelékek zöldségek, gyümölcsök. Fogyókúra alatt együnk naponta minimum háromszor, ideális esetben hatszor. A vitaminok és az ásványi anyagok nélkülözhetetlen részei a fogyókúrának, nincsenek hatással a testsúlyra, mivel nem jelentenek a szervezet számára energiát. A fogyókúra következtében hiányállapotok alakulhatnak ki, ennek megelőzésére számos vitamin- és ásványianyag-készítmény áll rendelkezésre. Részesítsük előnyben a ma már szerencsére hazánkban is szép számban kapható diétás, "light" élelmiszereket.

Ha rászántuk magunkat a fogyókúrára, tanácsos azt méregtelenítő kúrával kezdeni, hogy megtisztítsuk szervezetünket a felhalmozódott salakanyagoktól. A tisztító program hatására étvágyunk is csökkenni fog. A szervezet számára nem jelent nagy megterhelést a két napos, ésszerűen eltervezett koplalás, fogyni azonban nem ezalatt az időszak alatt fogunk, hanem az utána elkövetkező diétás étrendtől, mozgástól. A méregtelenítő kúra során igyunk két óránként egy pohár (2 dl) vízzel hígított gyümölcs vagy zöldséglevet, ügyeljünk azonban arra, hogy ne édesített leveket fogyasszunk. Legjobb a frissen facsart változat. Elősegíthetjük a bél tisztulását, az aktív bélmozgást, ha székletképző anyagokat használunk. Két napos tisztítás után kezdődhet a gondosan kitervelt fogyókúra.

Új életet kezdeni

Fizikai aktivitás nélkül nem várhatjuk el, hogy a fogyókúra tartós eredményt hozzon. A testmozgás jelentősége abban áll, hogy testösszetételünk kedvezőbb alakulásár érhetjük el, vagyis elsősorban a zsírszövetektől és nem az izomszövetektől fogunk megszabadulni.

Elhízott emberből ideális súlyúvá válni azonban életmódváltást jelent. Sem az ésszerűen megtervezett napi étrendről, sem a mozgásról nem mondhatunk le. Aki már átélte a fogyás felszabadító érzését, gondoljon arra, hogy élete végéig megtarthatja jó kondícióját, fittségét, s ezért nem kell mást tennie, mint az egészségesebb életmódra szavazni.



Ossza meg: Kövessen minket:



Vital - egészségügyi linkcentrumKeresés