2019. Augusztus 20. kedd
A terhesség alatt sem kell felhagyniuk a mozgással a nőknek, és aki addig nem sportolt, az ilyenkor is elkezdheti – állítják amerikai kutatók, akiknek vizsgálatai szerint az anya mérsékelt, sőt akár aktív testmozgása is jót tehet a magzatnak.

A kutatók véleménye egybecseng az amerikai szakmai szervezetek ajánlásával is, amelyek szerint az addig passzív életmódot élő nőknek is heti két és fél óra mozgásra van szükségük várandósságuk idején. Ezt azonban nem mindenki tartja be. Még ma is sok orvos javasolja, hogy csökkentsük a sport mennyiségét, aki pedig eddig nem mozgott, ne most kezdje.

terhesség sport

Dr. Linda Szymanski, a baltimore-i John Hopkins Kórház anya-magzat gyógyászati részlegének munkatársa, a kutatás egyik résztvevője szerint ez azért is lehet, mert nem áll rendelkezésre elegendő adat arról, hogy a mozgás árt-e a magzatnak.

A szakemberek 45, várandósságuk 28-32. hetében járó nő bevonásával azt vizsgálták, hogyan reagál a szervezetük egy félórás, mérsékelt intenzitású taposógépes edzésre. Az alanyok közül tizenöten nem mozogtak rendszeresen, harmincan azonban sokat sétáltak, esetleg futottak. A kutatók a mozgás utáni műszeres mérés során úgy tapasztalták, hogy a magzat szívverése és vérkeringése felgyorsult ugyan, ám így is a normális határon belül maradt.

Dr. Hye Heo, a New York-i Montefiore Orvosi Központ munkatársa szerint azonban a gyermeket váró nők továbbra is jól teszik, ha a sportolás ügyében kikérik a kezelőorvosuk véleményét, ugyanis minden terhesség más. Ezen kívül hallgassanak a józan eszükre: álljanak le, ha elfáradtak, vagy ha valahol fájdalmat éreznek.

A kutatásban részt vett valamennyi nő egészséges újszülöttnek adott életet, ám az alapul vett minta túl kicsi ahhoz, hogy messzemenő következtetéseket lehessen levonni belőle.

A tanulmány az Obstetrics & Gynecology című folyóiratban jelenik meg.


Forrás: Medipress
2012. 02. 27.
Ossza meg: Kövessen minket:



Vital - egészségügyi linkcentrumKeresés