2019. Szeptember 19. csütörtök
A számítógépes videojátékok ösztönzik a gyermekek kreativitását, újítóképességét és együttműködési készségét, miközben az erőszakos magatartással nincs egyértelműen bizonyítható kapcsolatuk – véli egy európai parlamenti jelentéstervezet, amelyet Brüsszelben szavazott meg szerdán az Európai Parlament belső piaci és fogyasztóvédelmi bizottsága.

Toine Manders, a jelentés holland liberális készítője – közelmúltbeli tanulmányokra hivatkozva – úgy fogalmazott, hogy sok esetben ezek a játékok nem veszélyesek, sőt a fentebb említett fontos készségek fejlesztéséhez járulhatnak hozzá.

számítógépes játékok

A szöveg bizonyos részeiben szembemegy azzal a széles körben elterjedt nézőponttal, hogy egyes videojátékok erőszakosságot ültetnek a gyermekekbe. Elismeri ugyanakkor, hogy nem minden játék felel meg a gyermekek fejlettségi szintjének – hozzátéve, hogy egyes, szintén könnyen hozzáférhető filmek vagy könyvek is elsősorban idősebb közönség számára készülnek. Bizonyos körülmények között egyes programok valóban kiválthatnak erőszakosságot a játékosokból – áll a témáról kiadott sajtóközleményben.

Az EP ezért úgynevezett vörös gombot építene a videojátékokba, amely lehetővé tenné a szülők számára, hogy könnyen ellenőrizzék a játékokat, letiltsák azok használatát vagy időben korlátozzák a gyermekek hozzáférését. Sürgeti az európai uniós tagországokat, hogy közösen terjesszék ki azt a rendszert, amely aszerint osztályozza és kódolja a játékokat, hogy mely korosztálynak valók.

Statisztikákra hivatkozva Manders azt is megállapította, tévedés azt hinni, hogy a videojáték elsősorban a gyermekek számára kedvenc foglalatosság, ugyanis a játékosok átlagéletkora 33 év.

A jelentést márciusban még az Európai Parlament plenáris ülésének is jóvá kell hagynia, de a készítő várakozásai szerint ennek nem lesz akadálya.


Forrás: MTI
2009. 02. 14.
Ossza meg: Kövessen minket:



Vital - egészségügyi linkcentrumKeresés