2020. November 24. kedd
A vércukorszintet nagy mértékben és gyorsan megemelő, azaz magas glikémiás indexű (GI) élelmiszereket, például a burgonyát vagy a fehér kenyeret nem tartják egészségesnek. Egy új-zélandi kutatás szerint azonban ezek az ételek korántsem annyira ártalmasak, mint hiszik.

A glikémiás index az elfogyasztott szénhidrátok vércukorra gyakorolt hatásának mértékegysége. Általában az élelmiszereket külön-külön tesztelik glikémiás értékre, de több összetevőből álló, kész ételeket ritkán vizsgálnak. Az Otago Egyetem kutatói ezt pótolták, amikor három étel glikémiás indexét vizsgálták.

glikémiás index

A Hayley Dodd és Dr. Bernard Venn vezetésével 30 egészséges, 18 és 50 év közötti felnőtt részvételével végzett kutatásból az derült ki, hogy nehéz előre jelezni a kevert ételek glikémiás indexét az azt elfogyasztó személy számára, még akkor is, ha az egyes összetevők glikémiás indexe ismert.

Az eredmények azt mutatták, hogy az ételek glikémiás indexe kisebb volt a vártnál. A felhasznált élelmiszerek glikémiás indexei alapján a kutatók azt várták, hogy a burgonyát tartalmazó étel 65 pontos lesz, valójában azonban csak 53 pont lett, amivel az étel az alacsony tartományba tartozott. Így tehát bár a burgonya a magas glikémiás indexű élelmiszerek közé tartozik, az ezt tartalmazó étel glikémiás indexe nem feltétlenül magas.

Az American Journal of Clinical Nutrition októberi kiadásában megjelent tanulmány szerzői szerint nem kell túlságosan tartani attól, hogy magas glikémiás indexű élelmiszereket használjunk ételeink készítéséhez, mert egy kevés burgonyától még nem fog megbolondulni a vércukorszintünk.


Forrás: Medipress
2011. 10. 19.
Ossza meg: Kövessen minket:



Vital - egészségügyi linkcentrumKeresés