2019. December 08. vasárnap
Mivel a kórházban kezelt gyermekek általában egyszerre többféle gyógyszerkezelés alatt állnak, ezért a kölcsönhatás eredője akár káros is lehet – állítják a Philadelphiai Gyermekkórház munkatársai.

Az Egyesült Államokban 2011-ben mintegy 500 ezer gyermek vagy tizenéves állt kórházi kezelés alatt, az esetek felében kombinációs gyógyszerkezelés történt. A farmakológia régóta ismeri, hogy az egyes hatóanyagok befolyásolják egymás hatását: ronthatják, vagy javíthatják egymás hatékonyságát, de akár nem várt mellékhatások, például légzésgátlás, vagy túlzott nyugtatás is felmerülhetnek.

A Pediatrics december 15-én megjelent számában Dr. Chris Feudtner és munkatársai 43 gyermekkórház egészségügyi adatbázisára támaszkodva elemezték ki a gyógyszer-interakciók gyakoriságát egyéves intervallumban. Megállapították, hogy az összes eset 49 százalékában adtak olyan gyógyszer-kombinációt, amiben a hatóanyagok hatottak egymásra. A leggyakoribb ilyen összetevőt a morfinszármazékok jelentették, második helyen az antibakteriális ágensek álltak. A leggyakoribb mellékhatások között légzésproblémák, felszívódási zavarok és túlzott nyugtatás szerepelt. A szakértők a gyógyszeres kezelés racionalizálását javasolják.


Forrás: Medipress
2014. 12. 31.
Ossza meg: Kövessen minket:



Vital - egészségügyi linkcentrumKeresés