2024. Április 18. csütörtök
Jelentősen nőtt az alkoholmarketing aránya a filmekben az elmúlt két évtizedben, különösen a népszerű gyerekműsorokban – derül ki egy friss kutatásból.

„Mivel a gyerekek és a kamaszok példaképként tekintenek a filmekben látható szereplőkre, igen komoly probléma, hogy ezek a karakterek egyre többet isznak. Ha egy népszerű főhős egy bizonyos alkoholfajtát vagy márkát fogyaszt, előbb-utóbb a személyéhez kapcsolják az adott italt, és maguk is vágynak arra, hogy az adott ital elfogyasztásával hozzá hasonlóvá váljanak”- fogalmaz Dr. James Sargent Dartmouth School of Medicine professzora.

Szappanos hajmosással a hajszálak megerősödnek > > >  

 A szakember szerint éppen ezért kicsit sem furcsa, hogy a filmekben leggyakrabban feltűnő márkák azok, amelyeket a kiskorú szeszfogyasztók a legszívesebben isznak. A kutatás során a szakemberek az 1996 és 2015 között legnépszerűbb filmeket elemezték. Kiderült, hogy évente mintegy 5 százalékkal nőtt az alkoholos termékmegjelenítések száma, ami a teljes kutatási időszak során 92 százalékos növekedést jelent.

Minden nap kell nekünk a mentalizáció, de mi is az?>>>

Tízből majdnem kilenc film biztosan tartalmazott alkoholos termékmegjelenítést, konkrét márkák pedig a filmek 44 százalékában jelentek meg. A gyerekek számára is elérhető, korhatár nélküli filmek 85 százalékában ivott az egyik főhős alkoholt, konkrét márkák pedig tízből kilenc gyerekfilmben tűntek fel.


Forrás: Medipress
2017. 05. 12.
Ossza meg: Kövessen minket:



Vital - egészségügyi linkcentrumKeresés