2019. Október 18. péntek

A hónap témája: Szénhidrátok

szénhidrát

Sok népszerű étrend, fogyókúra lényege az alacsony szénhidrátbevitel. Ám nem csak az számít, hogy mennyi szénhidrátot eszünk, hanem az is, hogy a sokféle szénhidrátból mit fogyasztunk és milyen arányban.


BŐVEBBEN


édesítőszer, cukorpótló

Édesítőszer, cukorpótló, diabetikus élelmiszerek – manapság egyre többen részesítjük előnyben az ilyen, édes ízű de cukormentes termékeket, és nem csak akkor, ha cukorbetegek vagyunk. Melyik édesítő mire való?


BŐVEBBEN


szénhidrát, függőség
A kukoricapehely, a croissant, az édességek és más, finomított szénhidrátban gazdag élelmiszerek legalább annyira addiktívak lehetnek, mint a cigaretta, ezért a kényszerevők valójában nem mohók, hanem függőségükkel küzdenek nap mint nap.
BŐVEBBEN


szénhidrátok, szívroham, nők
Nagyobb a szívroham kockázata azoknál a nőknél, akik sok nagy glikémiás indexű, gyorsan felszívódó szénhidrátot, például fehér kenyeret vagy cukros ételt esznek – közölték olasz kutatók.
BŐVEBBEN


szénhidrát, fehérje
A tapasztalt fogyókúrázók tudják: nem lefogyni nehéz, hanem az elért súlyt megtartani. Többnyire azt is tudják, hogy ennek titka a kevés kalória fogyasztása, ám hogy pontosan milyen étrenddel lehetne elkerülni a visszahízást, már kevésbé ismert. Európai kutatók úgy vélik, megoldást találtak az ördögi kör megtörésére. 
BŐVEBBEN


szénhidrát, zsír, koleszterin
Az alacsony szénhidráttartalmú diétával körülbelül ugyanolyan mértékű fogyás érhető el hosszabb távon, mint az alacsony zsírtartalmú étrenddel, ám előbbi jobb lehet a szív egészsége szempontjából.
BŐVEBBEN



További cikkeink




Vital - egészségügyi linkcentrumKeresés