Szülés

A 36. hétnél korábban született gyermekek koraszülöttnek számítanak, és mivel sok szervük még nem készült fel a méhen kívüli életre, fokozott gondoskodást igényelnek. A koraszülött azonban az első élethónapokban fokozatosan „ledolgozza hátrányát".
BŐVEBBEN
BŐVEBBEN


Egy teljesen új módszer segítségével a Stanford Egyetem kutatói megállapították, hogy a magzatvízben található gombák és baktériumok koraszülést eredményezhetnek.
BŐVEBBEN
BŐVEBBEN


Gisele Bündchen, az ismert szupermodell nemrég azzal adott hírt magáról, hogy kisfiát szokatlan módon hozta világra: otthonukban, a kádban ülve. A vízben szülés egyre népszerűbb, de vajon jót tesz-e az anyának és a babának?
BŐVEBBEN
BŐVEBBEN

A szülés segítésére gyakran alkalmazzák a méhösszehúzódásokat serkentő oxitocin hormont, az esetek egy részében azonban hatástalanul. Brit és thai kutatók szerint a gránátalmamag egyik természetes szteroidja segíthet a szülő nőknek.
BŐVEBBEN
BŐVEBBEN


Egy áttekintő tanulmány szerint felesleges vajúdás közben koplalni, az evés és az ivás ugyanis nincs káros hatással a szülés kimenetelére nézve, azoknál legalábbis, akiknél semmilyen előjele nincs az esetleges komplikációknak.
BŐVEBBEN
BŐVEBBEN

A terhesség alatt felszedett kilókat sok nő igyekszik minél előbb leadni szülés után; a szerencséseknek ez nem igényel nagy erőfeszítést, és a szoptatás során sikerül is lefogyniuk. A „módszerre” sok sztár is esküszik, de ettől sajnos még nem válik be mindenkinél.
BŐVEBBEN
BŐVEBBEN

További cikkeink
KÉRDEZZE SZAKÉRTŐNKET













