2017. Szeptember 21. csütörtök
A magasvérnyomás betegség kialakulásában számtalan tényező játszik szerepet, például a nem megfelelő életmód, bizonyos betegségek, sőt, az sem ritka, amikor valamilyen gyógyszer provokálja az értékek emelkedését.

Magas vérnyomást provokáló gyógyszerek többek között a széles körben elterjedt non-steroid típusú gyulladáscsökkentők, a testépítők által gyakran használt kortikolszteroidok, a megfázás elleni készítményekben található dekongesztánsok, a migrén elleni triptánok, valamint egyes tanulmányok szerint a fogamzásgátlók is- így ezen készítmények alkalmazása esetén érdemes sűrűbben ellenőriznie a vérnyomását, és eltérés esetén orvoshoz fordulni!

Bűnös ösztrogén?

A fogamzásgátlók vérnyomást provokáló hatás mechanizmusa minden részletében nem ismert, viszont a legtöbben abban értenek egyet, hogy ez a hatás az ösztrogén tartalommal van összefüggésben. Így amennyiben nemrégiben kezdett el ilyen módon védekezni, érdemes 3 hónapra rá ellenőriznie vérnyomását (ha a családban előfordult már hipertónia, trombózis, embólia, akkor még fontosabb a rendszeres ellenőrzés). Természetesen, amennyiben panaszai vannak (pl. tarkótáji fejfájás, szédülés, látászavar, gyengeség), úgy érdemes már a megjelenésükkor vérnyomásmérőhöz nyúlni – mondja dr. Kapocsi Judit tanárnő, a Trombózisközpont magasvérnyomás specialistája.

Hajlamosító tényezők, amiért a fogamzásgátló hipertóniát válthat ki

túlsúly

dohányzás

sóban gazdag étkezés

mozgáshiány

családban előforduló magasvérnyomás

stresszes életmód

Magasvérnyomás esetén fontos az orvosi konzultáció

Akiknél a fogamzásgátló tabletta szedése mellett megjelenik a magasvérnyomás, vagy a korábban jól kezelhető magas vérnyomás nehezen kezelhetővé válik, azt nem szabad félvállról venni, ugyanis ekkor jelentősen megnő a szív-és érrendszeri betegségek kialakulásának kockázata (pl. stroke, szívinfarktus, TIA). Hogy ez elkerülhető legyen, érdemes orvoshoz kell fordulni a problémával, hogy el lehessen dönteni, milyen módon lehet optimálisan kezelni a kialakult helyzetet.


Forrás: Trombózisközpont
2015. 10. 12.
Ossza meg: Kövessen minket:



Vital - egészségügyi linkcentrumKeresés