2021. Április 23. péntek
Az olajos magvak fogyasztása egyéb előnyei mellett csökkentheti a vér koleszterinszintjét is – állapították meg amerikai kutatók.

A dió, mogyoró, mandula és más, esszenciális zsírsavakban gazdag magvak rendszeres fogyasztása mindenkinek ajánlott lehet, aki a normál tartományban szeretné koleszterinszintjét tartani.

koleszterinszint, olajos magvak

Joan Sabate, a kaliforniai Loma Linda Egyetem munkatársa csoportjával 25 korábbi tanulmány adatait elemezte, amelyekben hét országból összesen 583 férfi és nő vett részt. Mint kiderült, azoknak az embereknek, akik napi átlagban 67 gramm olajos magot ettek, 5,1 százalékkal alacsonyabb volt a teljes koleszterinszintje, ezen belül 7,4 százalékkal a sokszor ártó koleszterinnek is nevezett LDL-szintje, mint azoké, akik nem iktattak étrendjükbe olajos magvakat.

Az Archives of Internal Medicine című szakfolyóiratban közzétett eredmények nem mutattak különbséget aszerint, hogy milyen olajos magot fogyasztottak a résztvevők. További jó hír, hogy a szerzők szerint a nagy olajtartalom ellenére a magvak kedvelői nem szedtek fel többletsúlyt a kontrollcsoporthoz képest.


Forrás: MTI
2010. 05. 12.
Ossza meg: Kövessen minket:



Vital - egészségügyi linkcentrumKeresés