2021. Április 20. kedd
Így működik a zsírraktár -  A bélflóra összetétele meghatározza súlyunkat -  Rostok, méregtelenítés, mozgás a fogyás titka

A hízást és a fogyást, az ideális testsúlyt alapvetően három dolog együttese befolyásolja: az elfogyasztott kalóriák mennyisége, a testmozgás, és a bélflóra állapota, bakteriális összetétele, egyensúlya. A rostdús táplálkozás biztosítja a vastagbél ütemes tisztulását, és a bélflórának is jót tesz.

Fogyókúra alatt legtöbben a drasztikus ételmegvonást, koplalást értik. A módszer többszörösen káros, annak ellenére, hogy első pár alkalommal látványos eredményt hoz. Először is ideig óráig tart a hatása.

Fogyókúra ősi zsírraktár

Így működik a zsírraktár

Egy faj túlélése szempontjából döntően fontos a zsírraktározás képessége, hiszen fel kell készülnie olyan időszakokra is, amikor nem jut rendszeresen élelemhez. Erre szolgál a zsírraktár, ínséges időkben ehhez nyúl a szervezet. Ha gyakori és rendszeres a koplalás, akkor pánikszerűen elkezdődik az extra zsírraktározás. Őseink a mindennapi életük során azonban erős fizikai igénybevételnek voltak kitéve. A rendszeres mozgás tehát nem volt kérdés, így nagy súlytöbblet nem jöhetett létre, a zsírraktár táplálta az izmokat, tartotta fitten eleinket, és egyúttal tartalékként is funkcionált. A modern ember leginkább csak az egyik felét teljesíti a „programnak”: begyűjti a zsírraktárt. Olykor drasztikus, éhezéses fogyókúrába kezd. Észre kell vennünk, hogy hiába javultak az életkörülmények a világ élelmezési szempontból szerencsésebbik felén, a belsőnk követi a túlélés ősi parancsát: éhezés után még nagyobb zsírraktárat gyűjt. Minden éhezéses fogyókúra után egy kicsit többet szedünk vissza. Ezt nevezzük ma jojó-effektusnak.

A bélflóra összetétele meghatározza súlyunkat

A másik lényeges különbség őseinkhez képest a táplálékok milyensége, ami döntő befolyással van a bélflórára. A mai kutatások kimutatták, hogy a bélflóra összetétele meghatározza, hogy valaki túlsúlyos vagy sem. A bélflórában ugyanis vannak olyan baktériumok, amelyek a fogyásért és a hízásért felelősek, ha ezek egyensúlya eltolódik, az eredmény hízás vagy fogyás. A mai táplálkozásai szokásaink messze vannak a természetestől, sajnos a hízásért felelős baktériumoknak kedvezünk, különösen a magas szénhidráttartalmú ételekkel.

Rostok, méregtelenítés, mozgás a fogyás titka

Fogyasszunk minél több természetes, adalékanyag mentes ételt. A hasznos bélbaktériumok különösen kedvelik a rostokat, főleg a prebiotikus hatású emészthetetlen rostokat. Nem csak a fogyás, de az egészség záloga is a rendszeres, szabad levegőn végzett testmozgás. Súlytöbblet esetén a szervezet a méreganyagokat zsírpárnákban különíti el, ezért fogyókúra előtt érdemes elvégezni egy epe- és vesetisztító, valamint májméregtelenítő, regeneráló kúrát, hiszen ezek a szervezetünk fő szűrői. A fogyókúra alatt fogyasszunk napi 2,5-3 liter tiszta vizet, hogy a zsírpárnákból és a szövetközti, pangó folyadékokkal távozó méreganyagok, bio-toxinok ne okozzanak rosszullétet egy jelentősebb fogyás során.



Ossza meg: Kövessen minket:



Vital - egészségügyi linkcentrumKeresés