2020. Március 30. hétfő
Az vagy, amit megeszel – tartja a régi megállapítás, ami kutatások szerint a spermiumok erejére és minőségére is igaz. Mit tanácsos enni, és mit nem, ha a cél az egészséges hímivarsejt?

Az Amerikai Reprodukciós Orvostani Társaság (ASRM) orlandói éves konferenciáján ismertetett egyik kutatás szerint az egészséges étrend jót tesz a sperma minőségének. Audrey J. Gaskins, a Harvard Egyetem orvosi karának kutatója és munkatársa 188, tizennyolc és huszonkét év közötti férfi táplálkozási szokásait mérte fel kérdőívekkel, amelynek alapján kétféle étrendtípusba sorolták őket.

étrend, spermiumok

A nyugati étrendben a vörös hús, finomított szénhidrátok, édesség és energiaitalok domináltak, a „bölcs” táplálkozásban viszont a hal, gyümölcs, zöldség és teljes kiőrlésű gabonák. A kutatók spermavizsgálatot is végeztek, amivel meghatározták a spermiumok mozgékonyságát, koncentrációját és formáját.

Az eredmények azt mutatták, hogy bár az étrend a spermiumok alakját és számát nem befolyásolta, azok motilitására hatást gyakorolt. A vörös húsokban és feldolgozott gabonában gazdag étrend károsítja a spermiumok mozgékonyságát, a halban, friss gyümölcsben, teljes kiőrlésű gabonafélékben, hüvelyesekben és zöldségekben gazdag viszont javítja.

Az is kiderült, hogy a hímivarsejtek mennyiségét a transzzsírok fogyasztása negatívan befolyásolja.

Gaskins ugyanakkor hangsúlyozta, a táplálkozás spermiumokra gyakorolt hatásainak pontos meghatározásához további kutatásokra lesz szükség.


Forrás: Medipress
2011. 10. 19.
Ossza meg: Kövessen minket:



Vital - egészségügyi linkcentrumKeresés