2017. December 17. vasárnap


Hozzávalók:
1 csésze tisztított köles
2 csésze víz
2 evõkanál olaj
csipetnyi só
édesnemes pirospaprika
koriander, bazsalikom ízlés szerint
petrezselyem
friss zöldségsaláta (fejes saláta, lilahagyma, paradicsom, uborka ízlés szerint)


ELKÉSZÍTÉSE:

Mossuk meg alaposan a kölest, és áztassuk be 8-10 órára. Fõzés elõtt mossuk meg ismét, szûrjük le, majd tegyük egy lábasba, öntsük rá a vizet. Ha már felfõtt, vegyük le a hõforrást, épp csak pároljuk a kölest 20 percen át. Tegyük hozzá a tört pirospaprikát, fûszerezzük korianderrel, bazsalikommal, sóval, adjuk hozzá az apróra vágott petrezselymet. Ezután vegyük le a tûzrõl, kb. félóráig hagyjuk még fedõ alatt puhulni. Máris tálalhatjuk, ekkor tegyük rá az olajat.

Friss zöldsalátával kínáljuk, pl. fejes saláta, lilahagyma, paradicsom vagy uborkasaláta, akár vegyesen is.

 



EGÉSZSÉGÜGYI TANÁCSOK:

A köles valószínûleg a legrégebben termelt gabona. Élettani hatásai közül kiemelkedõ értékes fehérje-tartalma, metoinin nevû aminosav-tartalma (a metoninin erõsíti az immunrendszert); ásványiés nyomelem-tartalma hozzájárul a csontok épségéhez, erõsíti a hajat és a körmöket. A koriander, a bazsalikom és a petrezselyem antibakteriális, gombaölõ és gyulladáscsökkentõ hatású. A candida-diéta kezdeti szakaszában is fogyasztható.







Vital - egészségügyi linkcentrumKeresés