2017. Június 26. hétfő

válaszok

Dr. Koiss Róbert szülész-nőgyógyász válaszol


Szoptatás

Tisztelt Doktor Úr!

Kb. 3 hete végleg abbahagytam a szoptatást, fejni sem fejek. A menstruációmmal soha nem volt gond, illetve csak egyszer, de ez petefeszek gyulladás következménye volt és azt sikeresen kikezelték. A baba elõtt Triodena fogamzásgátlót szedtem és ennek elhagyása után is rögtön rendesen menstruáltam. Az lenne a kérdésem, hogy most szoptatás után (7 hónapja szültem) mikorra várható a menstruáció újrajelentkezése? Ez után rögtön lehet fogamzásgátlót szedni, vagy 1-2 ciklust tanácsos várni?

Válaszát elõre is köszönöm.

Tisztelettel

Erika

Tisztelt Erika!

A szoptató nõk többségében menstruáció csak a szoptatás befejeztével jelentkezik, mivel a tejelválasztásért felelõs hormon szintje ilyenkor lecsökken. Ritkán ugyan, de elõfordul, hogy a szoptatás alatt menstruáció, sõt tüszõrepedés is bekövetkezik. A szoptatás befejeztével a vérzés általában 4-8 hét múlva jelentkezik, de ettõl eltérõ is lehet. A tüszõrepedés azonban megelõzheti a vérzés jelentkezését, így teherbe eshet. Ezért a fogamzásgátló tabletta szedését ajánlatos minél elõbb elkezdeni, vagy egyéb védekezési módokat igénybe venni.

Tisztelettel:


Dr. Koiss Róbert




Vital - egészségügyi linkcentrumKeresés