2024. Március 29. péntek
Iskolai gombatermesztő ládák kihelyezése, rózsaszín tálcás felhívás a rákszűrés fontosságára és hátrányos helyzetű családok támogatása – csupán néhány programelem Magyarország legnagyobb gombaipari vállalkozásától, a Bio-Fungi Kft-től. A társadalmi felelősségvállalási kezdeményezéseiért K&H családi vállalatok kiválósági díjat kapott cég a fentieken túl a vállalat környezetében élők egészségmegőrzésében is aktívan részt vesz, megmutatva, hogy mi mindenre képes a termesztett gomba.

A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara körképe szerint hazánkban 18-20 nagyobb és 300-400 kisebb gombatermesztőt tartanak nyilván, amelyek összesen mintegy 4500 főt foglalkoztatnak. Az ágazatban komoly gazdasági potenciál rejlik, hiszen a zöldség-gyümölcsök közül a gomba az egyik, amelyet Magyarország export színvonalon tud előállítani. A hazai gombatermesztés az elmúlt évtizedben dinamikus bővülésnek indult: a tíz évvel ezelőtti 18 ezer tonnás éves mennyiség 2016-ban már 30 ezer tonnára duzzadt, és az éves egy főre eső gombafogyasztás is lassú növekedésnek indult az elmúlt pár évben. Az ágazat további fejlődését olyan cégek határozhatják meg, mint a legmodernebb gombafarmmal rendelkező, családi tulajdonú Bio-Fungi Kft., Magyarország egyik vezető gombaipari vállalkozása. A vállalat szerint a sikeres cégeknek nemcsak a közvetlen, de a távolabbi közösségek és a környezet igényeire is tekintettel kell lennie, ezért a vállalat számára kiemelkedően fontos a társadalmi felelősségvállalás.

 

„Meggyőződésünk, hogy a folyamatosan változó világban törekednünk kell a legújabb trendek és a klasszikus, családi cégekre jellemző tradicionális értékek ötvözésére. Ezt a szemléletet követve társadalmi felelősségvállalási stratégiánkat 4 pillér köré építettük” – mondta el Mutsy Árpád, a Bio-Fungi Kft. igazgatója. „Aktívan részt kívánunk venni a fiatal generáció nevelésében, ezért indítottuk el IskolaGomba Programunkat, amelynek keretében gombatermesztő ládákkal látjuk el az iskolákat. Így játékos formában ismerkedhetnek meg a diákok a különböző gombafajokkal, elősegítve azt, hogy ne idegenkedjenek ettől a rendkívül egészséges ételtől. A fiatalok mellett a felnőtteket is igyekszünk megszólítani: GoPink kampányunkkal a mellrák veszélyeire, a rendszeres rákszűrés és önvizsgálat fontosságára kívánjuk felhívni a figyelmet, ezért minden év októberében – a mellrák hónapjában – rózsaszín tálcákban szállítjuk termékeinket az áruházakba, a befolyt összeg egy részéből pedig támogatjuk a mellrák elleni küzdelmet” – mondta el Mutsy Árpád.

A vállalat évek óta támogatja termékeivel a Magyar Élelmiszerbank Egyesületet, a Bátor Tábort és hazai szeretetszolgálatokat is, rajtuk keresztül pedig a hátrányos helyzetű családokat is. Mindemellett a cég telephelyének környezetében a helyi közösségek egészségmegőrzésében is részt vesz termékfelajánlásokkal és receptgyűjtemények kihelyezésével.


2018. 06. 14.
Ossza meg: Kövessen minket:



Vital - egészségügyi linkcentrumKeresés