Nyomtatás 
Forrás: Vital.hu (http://www.vital.hu)

Füstbe ment képességek

Amerikai kutatók szerint a dohányfüstöt elszenvedni kénytelen gyermekek matematikai és olvasási képességei rosszabbak, mint a füstmentes környezetben felnövõ kortársaiké.

A Cincinnati Gyermekklinika kutatói mintegy négyezer 616 év közötti gyermek iskolai teljesítményét vizsgálva jutott erre az eredményre. A kutatás kiterjedt annak vizsgálatára is, hogy a passzív dohányos gyermekek vérében milyen mennyiségben van jelen a kotinin, ami a nikotin lebomlásakor keletkezõ vegyület. Ennek koncentrációja egyértelmûen jelzi, hogy a dohányos felnõttek mellett felnövõ gyermek szervezete milyen mértékben telítõdött dohányfüsttel.

A mérések egyértelmû összefüggést mutattak ki a kotininkoncentráció és a különbözõ tanulási képességek között. Minél magasabb volt a kotininkoncentráció, a gyerekek annál rosszabb eredményeket produkáltak matematikából és olvasásból, és általában véve is gyengébb teljesítményt nyújtottak a logikus gondolkodás terén.

Kymberley Volton kutatónõ szerint a rosszabb eredmények hátterében az állhat, hogy a dohányfüst, illetve az abban lévõ anyagok módosítják az idegrendszer struktúráját, illetve a dohányfüst belélegzése csökkenti a gyermek szervezetének oxigénellátását. Az összefüggésekre rámutató tanulmány a Environmental Health Perspectives címû folyóiratban jelent meg.



A cikket a vital.hu-n az alábbi címen találja meg:
http://www.vital.hu/themes/sick/nikotin.htm