2024. Március 28. csütörtök
A Cambridge-i Egyetem kutatói kimutatták, hogy a 10. osztályban naponta minden tévénézéssel, internetezéssel vagy számítógépes játékokkal töltött plusz óra 16 éves korban az érettségi (GCSE vizsga) két osztályzatnyi romlásához vezethet.

Az International Journal of Behavioral Nutrition and Physical Activity szaklapban közzétett kutatásból ugyanakkor az is kiderült, hogy azok a tanulók, akik naponta egy órával több házi feladatot végeznek vagy olvasnak, jelentősen jobban teljesítenek az érettségi vizsgán, mint kortársaik. A testmozgás mértéke azonban nem befolyásolja a tanulmányi eredményt. A testmozgás és az egészség összefüggését jól ismerjük, de a tanulmányi eredményekkel fennálló esetleges kapcsolatáról még nem sokat tudunk. Ehhez hasonlóan bár a sok ülés, például a tévénézés vagy olvasás összefügghet a rosszabb testi egészséggel, a tanulmányi eredményekre gyakorolt hatását nem ismerik pontosan a kutatók.

A testmozgás, az ülő magatartások és a tanulmányi eredmények összefüggésének vizsgálatára az egyetem szakértői 845 középiskolás tanuló aktivitását és ülő magatartását mérték 14,5 éves korukban, majd az eredményeket összehasonlították a következő évben letett GCSE vizsgájuk eredményével. A testmozgással és az üléssel eltöltött időt pulzusmérő és mozgásérzékelő eszközök kombinációjával mérték objektív módon, és a résztvevők saját maguk számoltak be képernyőidejükről (TV nézéssel, internetezéssel és számítógépes játékokkal töltött idő), valamint a házi feladattal és a hobbi szerű olvasással eltöltött idejükről. Az eredmények azt mutatták, hogy a képernyőidő összefüggésben állt az GCSE vizsgán elért összpontszámmal.

A résztvevők körében a napi átlagos képernyőidő négy óra volt. Ehhez képest 14,5 éves korban a naponta plusz egy órányi képernyőidő 9,3 ponttal alacsonyabb GCSE vizsgaeredménnyel állt összefüggésben, ami két osztályzatnak felel meg, például B osztályzatról D osztályzatra romlásnak. Plusz két órányi képernyőidő következtében már 18 ponttal alacsonyabb eredményt értek el a tanulók az érettségin. A képernyőidő valamint az olvasással vagy házi feladattal töltött idő egymástól függetlenül állt összefüggésben a tanulmányi eredménnyel, ami arra utal, hogy még ha a résztvevők sokat olvasnak és sok házi feladatot készítenek is, a túl sok tévénézés és az internetezés akkor is lerontja a tanulmányi eredményüket.


Forrás: Medipress
2015. 09. 09.
Ossza meg: Kövessen minket:



Vital - egészségügyi linkcentrumKeresés