2020. Május 28. csütörtök
Jó hír a csokirajongóknak: egy felmérés szerint napi pár kocka csokoládé elfogyasztása mellett is lehet fogyni.

A Hershey édességgyár által szponzorált vizsgálatban 33 elhízott és túlsúlyos nő vett részt, akik számára napi 1500-1800 kalóriás étrendet állítottak össze. A résztvevők egy része fekete csokoládét és cukormentes kakaót, a többiek pedig gyümölcsízű rágcsálnivalót és másfajta cukormentes italt kaptak. A programot összesen 26 nő tudta végigcsinálni.

csokoládé, fogyás

Egy hónap alatt a csokit evő résztvevők átlagosan 5 kilogrammot fogytak. „A nők gyakran hiszik, hogy csak úgy fogyhatnak, ha lemondanak a kedvenc ételeikről, pedig csupán a mennyiségre kell odafigyelni” – véli Kathryn Piehowski, a Pennsylvaniai Egyetem munkatársa, aki tanácsadóként vett részt a kutatásban.

Független szakemberek azonban arra hívták fel a figyelmet, hogy a kísérletbe nem vontak be kontrollcsoportot, így nem tudjuk, hány kilót adtak volna le a nők akkor, ha semmi édességet nem fogyasztanak. Aki nagyon éhes, véleményük szerint jobban teszi, ha inkább valamilyen rostban és fehérjében gazdag rágcsálnivalót vesz magához két étkezés között.

A felmérést végző szakemberek szerint az átlagosan öt kilogrammos fogyás azt mutatja, hogy fogyókúra során sem kell teljesen mellőzni a csokoládét, sőt, egy kis adag csökkentheti az édesség iránti leküzdhetetlen vágyat is. „Ez a módszer azoknak is megfelelő, akik félnek belevágni egy szigorú diétába” – olvasható a Journal of the American Dietetic Association című lapban megjelent tanulmányban.

Debra Keast, a michigani Élelmiszer és Tápanyagkutató Intézet munkatársa így értékelte az eredményt: „Egy kis édesség jó módja önmagunk megjutalmazásának. Azonban azt gondolom, vannak a csokinál egészségesebb ételek is, amelyek betölthetik ugyanezt a célt, és az éhséget is csökkentik két étkezés között.” Keast a zsírszegény joghurtot említette példaként, ugyanakkor elismerte, hogy a fekete csokoládé is jótékony hatással van az egészségre. Legfontosabb azonban, hogy bármit eszünk, kis adagokban tegyük.

 
Forrás: Medipress
2011. 09. 02.
Ossza meg: Kövessen minket:



Vital - egészségügyi linkcentrumKeresés