2019. Szeptember 17. kedd
Egyre több időt, ma már átlagosan napi 4,9 órát töltenek el a számítógép, a televízió és a telefon képernyője előtt a 15-19 évesek – derült ki a GfK Hungária piackutató intézet legújabb felméréséből.

A fiatalok médiafogyasztási szokásait elsősorban a megváltozott technológiai környezet és átrendeződött életvitelük formálja – olvasható a GfK MTI-hez eljuttatott közleményében, amely szerint a tizenévesek ma már csaknem öt órát töltenek naponta képernyők előtt.

képernyő

Míg a 15-19 évesek egy évtizeddel ezelőtti médiafogyasztásának mintázata megegyezett a felnőtt lakosság szokásaival, mostanra drasztikus változások következtek be: az internethasználat 2000 óta 4 százalékról 65 százalékra növekedett.

A klasszikus médiatípusok, a rádió, a magazinok fogyasztása ugyanakkor lassú csökkenést mutat a fiatalok körében – világlik ki a GfK Hungária és az Ipsos Nemzeti Médiaanalízis tanulmányának idősoros elemzéséből.

A fiatalok életvitelének változására utal az is, hogy a 2005-ben mért 27 százalékhoz képest 64 százalékra növekedett a netfüggők száma. A szabadidő-eltöltési stílus átstrukturálódásának következtében egyre többen vannak, akik az otthonülő, elszigetelt, zárkózott életstílust választják.


Forrás: MTI
2010. 10. 26.
Ossza meg: Kövessen minket:



Vital - egészségügyi linkcentrumKeresés