2019. December 14. szombat
A bizonyos táplálékokkal bevitt ásványi anyagok és savas vegyületek hozzájárulhatnak a pihentető alváshoz – derül ki egy friss kutatásból.

Egyesült államokbeli szakértők több mint 4 500 felnőtt étrendjét és alvási szokásait vették górcső alá a következtetések levonásához. Az eredmények szerint érdemes esti nassoláskor brazil diót választani, mivel tele van szelénnel és káliummal, s leöblíteni egy pohár kalciumdús tejjel, hiszen így garantált az édes pihenés. Végre természetes és ésszerű megoldásokat tudunk kínálni az alvásproblémák megoldására – hangsúlyozta a kutatást vezető Dr. Michael Grandner, a Pennsylvaniai Egyetem szakértője. „Az ok-okozati összefüggés feltárásához ugyan további munkálatokra van szükség, mindenképpen figyelembe kell venni a nem gyógyszeralapú alternatívákat. Még az olyan klinikai diagnózissal járó alvási rendellenességek, mint az apnoé vagy az inszomnia is hatékonyan kezelhetőek. Az étrend szerepét gyakran méltánytalanul alábecsüljük ebben a tekintetben. A táplálkozás, a mozgás, valamint az egészséges életmód többi összetevője valamennyi szervrendszerünkre hat, így szerepet játszik a gondolataink, az érzéseink és a cselekvéseink alakulásában” – magyarázta Dr. Grandner.

A kutatócsoport összesen 4 548 felnőttet kérdezett meg egészségi állapotukról, étrendjükről, életmódjukról és alvási szokásaikról. Világossá vált, hogy a legalacsonyabb jövedelmű nőknek akad a legtöbb nehézségük az alvással. A nem, a kor, az iskolázottság, a jövedelem, a testsúly és a mentális egészség figyelembevételével azonban sikerült rávilágítani, hogy bizonyos ételek szignifikáns összefüggést mutatnak a kielégítő alvási mintákkal. Azoknál, akik kétszer annyi szelént vittek be a szervezetükbe, ötödével csökkent az elalvási nehézségek gyakorisága, duplázott kalciumadag esetén pedig 17 százalékos mérséklődést lehetett megfigyelni. A nagyobb mennyiségű D-vitamin, szénhidrát, vajsav és dodekánsav-fogyasztás – amelyek közül mind megtalálható a tejben – pedig elősegítette a zavartalan pihenést. A másnapi letargia és fáradtság kockázata 30 százalékkal csökkent a kalciumbevitel kétszerezésével, illetve 19 százalékkal a kalciuméval. A rossz alvást viszont két olyan zsírsavval is összefüggésbe lehetett hozni, mely a sajtban és a vajban is jelen vannak: a hexánsavval és a hexadekánsavval.


Forrás: Medipress
2014. 02. 06.
Ossza meg: Kövessen minket:



Vital - egészségügyi linkcentrumKeresés